tirsdag 13. september 2011

Litt husoppdateringer

Mamma og pappa lusket litt rundt mitt nye hus og tittet litt. Og de snakket med min nye nabo som har vokst opp i huset mitt. Det viser seg at huset faktisk er etterisolert, noe det ikke var opplyst om noe sted og eiendomsmegleren viste ikke noe om det når hun ble spurt om det på visningen. Så jeg gikk vel nesten ut ifra at jeg måtte tenke på etterisolering om ikke så alt for lenge. Panelet utvendig er også byttet samtidig som det ble etterisolert. HURRA!

Ellers er det jo også kjempe fint at forelderene mine som er mine "oppussings eksperter" endelig har sett huset innvendig og kommer med noen tanker og ideer. Så nå heller det vel mot at badet inntilvidere skal få stå slik det er. Eller ikke helt. Vasken skal flyttes nærmere hjørnet for å gjøre plass til et dusjkabinett. Og på doen skal det settes opp en liten håndvask. Kan ikke fatte hvorfor det ikke er en vask på doen! Det må man i mine øyne ha i allefall.

Det er også tregulv under alle lagene med belegg i kjøkken, spisestue og stue. Forhåpentligvis er det et gulv som kan bli veldig fint med litt pussing og maling/lakering. Men det vet man jo ikke helt før det over er fjernet.

Nå som kanskje badet er satt på vent inntil videre, kanskje jeg er inne til jul allikevel? Lov å håpe!

En ting som var litt synd er at hagestua ikke er isolert, så den kan ikke brukes om vinteren. Men de hadde funnet igjen dørene som tilhører mellom spisestua og hagestua. De hadde vist fyrt mye til kråka i fjor vinter. Jeg får tenke på om jeg vil beholde og eventuelt isolere hagestua til sommeren igjen, eller ett eller annet.

Ellers var pappa enig med meg i det meste jeg vil gjøre med romdeling og kom i tillegg med noen gode forslag jeg ikke har tenkt over. Gleder meg til å begynne! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alltid koselig med konstruktive og positive tilbakemeldinger :)