søndag 23. oktober 2011

Ikea handling

I går var jeg Bauhaus og ikea en tur. På Bauhaus var tanken å kjøpe dusjkabinett og en liten servant til doen. Servant ble det, men dusjkabinett droppa vi. Likte overhodet ingen av de i "min" prisklasse, så da får jeg lete videre. Er jo litt begrenset utvalg av 80x80 kabinetter, men jeg kan ikke ha noe større enkelt og greit.

På ikea var dagens oppgave å handle baderomsinnredning, se på kjøkken og diverse småting jeg har lyst på. MEN ikke handle stort mer enn baderomsinnredning. Det gikk faktisk lettere å unngå å overshope enn jeg hadde trodd. Litt av grunnen var vel at jeg var så sliten når jeg kom ned igjen i 1. etasje at jeg bare ville finne de flatpakkebe jeg skulle ha og komme meg ut.

Så da ble det servantskap og servant fra Lillången-serien



 Servanten fra Bauhaus har jeg ingen bilder av enda. Til uka skal jeg å klargjøre bad og do for maling. Typisk at det første man får malingsklart er det man har planlagt minst og tenkt minst på hvilke farge man skal ha. Maling blir bestillt på torsdag, så da får jeg begynt å male rett over neste helg. GLEDE! Når det er malt skal innredningen monteres opp. Og do og bad står ferdig.

Ellers har jeg nå plukket ut benkeplate og utseende på Kjøkkenet. Det var jo ett av målene med ikea turen. Så nå blir det enda mer kjøkkentegning og planlegging. På torsdag får vi antagligvis også en ide om ca når vi skal legge kjøkkengulvet og gulvet i gangen. Så når kjøkkengulvet er på plass bestiller vi kjøkkenet så det kan bæres rett inn. Kjekt å slippe å mellomlagre det og bære mer enn man trenger. Valget har falt på Stråt offwhite med Numerär Benkaplate i eik, som jeg egentlig har sett meg ut fra før.



Dessuten har jeg forelsket meg i Dinera serien, jeg har likt de slik jeg har sett de på nettet. Men nå har jeg bestemt meg for at jeg skal ha den serien og blande Beige og Gråblå siden begge fargene er fine og samtidig passer flott sammen!



Jeg hadde jo også egentlig bestemt meg for en sofa. Men når jeg tok mål av stua igjen og målene på sofaen så var den rett og slett for stor. Så falt jeg litt for  Bohus sin Boston sofa, men skull ejg ha den i den fargen jeg hadde lyst på ble den alt for dyr. Men i går da jeg satte meg i Kivik sin sjeselong falt jeg litt for den, så utrolig god å sitte i. samtidig fikk jeg ett par nye ideer. Kivik serien kan jo settes sammen på mange forskjellige måter + det går ann å bytte trekk på dem. Så nå driver noen ideer å former seg i hodet mitt. Så ikke helt umulig det kommer en Kivik sofa sammtidig som kjøkkenet mitt ;) 

Eller flere blir det vel etter som det jeg ser for meg er
1 Sjeselong + 2-seter sofa  + 1-seter seksjon + Fotskammel m oppbv. Ikke sikkert alt skal inn på TV-stua. Men da har jeg litt å forandre med. *Tenke tenke* Uansett blir ikke denne kombinasjonen noe dyrere enn de jeg opprinnelig hadde tenkt på, og denne har da mye mer sitteplass tilsammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alltid koselig med konstruktive og positive tilbakemeldinger :)